Кажи твърдо „не“ на шефа си. Полезно е


Служителите сами предизвикват стреса на работното място, тъй като не са научени да казват „не“.

Снимка: Getty Images/Guliver Photos

В това са сигурни германски учени, пише ДПА.

Според експертите, здравословен начин на работа означава, че всеки служител трябва да притежава достатъчно смелост и да отказва на колегите си да свърши някакво задължение вместо тях.

Това условие е доста трудно за мнозината, които предпочитат да се харесат в служебна обстановка, посочва психологът Дирк Виндемут от Института за безопасност в работата и опазване на здравето в Дрезден.

Хора, които винаги казват „да“, обикновено са затрупани с работа и са под постоянен стрес, допълва ученият.

Лошото е, че казващите „да“ вредят на себе си и на кариерата си, като искат да спестят неприятностите на някой друг. Въпреки че работят до изтощение, най-накрая те не успяват да свършат работата, посочва Свеня Хоферт, която води курсове за успешна кариера.

Според Германската психиатрична асоциация, хората не могат да се опитат да отложат вземането на решение дали да приемат допълнителна задачата или не, защото обикновено ги залавят неподготвени – когато най-малко очакват това. Но от асоциацията съветват, че не винаги е правилно да се отлага решението. Ако „не“ е окончателният отговор, служителят трябва веднага да откаже, посочва Дирк Виндемут.

Ученият смята, че хората, които винаги приемат да свършат някоя допълнителна работа, попадат в омагьосан кръг. Щом веднъж получат репутациятана „будали“, на тях им възлагат все повече и повече дейности,
докато останалите по-сприхави служители ги оставят на мира.

Правилно е да откажете дори и на началника си да свършите дадена работа. Но и на него, и на колегите трябва да се обясни защо не може да се поеме допълнителното задължение, съветват от Дружеството на служителите в администрацията. „Работа ли? Не разчитайте на мен!“, е остроумна забележка, която можеш да кажеш не повече от веднъж на началника.

„Не е мой проблем“, също не е подходящ отговор, съветва Свеня Хоферт. По-добре е да посочите на началника или на колегата, който отправя молбата, че ще се заемете с дадената работа на по-късен етап или да се съгласите да си я поделите с останалите колеги.

Източник dnes.bg

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s